Zeytinbağı ya da Trilye...

Bozcaada'ya yerleşme fikri kafamızda şekillenmeye başladığında en cazip seçeneklerden biri hayatımızın her günü çalışmak zorunda olmamak fikri idi. Kendi işimizi yapacak ve çalışmadan, seyahat edebilecek bir zamanı kendimize ayıracaktık. Bunun ne kadar kıymetli olduğunu yaşamaya başlayınca keşfettik. Aralık ile Nisan ayı arasında kalan zaman diliminde çalışmıyoruz ve bütçemiz elverdiğince,zamanı denkleştirdiğimizde görebileceğimiz yerlere seyahat ediyoruz. Kimi zaman hayal kırıklığına uğrasak da çoğunlukla keyif içinde yeni bir yeri keşfetmenin mutluluğunu yaşıyoruz.

Son gezilerimizden birini Güney Marmarada yaptık. Beni büyüleyen pek çok yeri size yazmak istiyorum. Fakat öncelik Bursa'nın çok güzel bir kasabasında. Trilye ya da Zeytinbağı. Muhteşem mimarisi,harika zeytinleri,doğası ve sahili ile bizi gerçekten mest etti.  Dik yamaçlara kurulmuş bir liman şehri aslında. Zeytinbağı olmadan evvel ismi Trilye ve bununla ilgili çeşitli söylenceler var. Size bunları anlatmak istemiyorum beni büyüleyen daracık sokaklarla çıkılan o dik yamaçlara yapılmış ahşap,kagir,taş evler ve onların bugün bile duran güzelim çatıları,cumbaları,pencere ve kapı detayları. hele bir eski okul binası var ki sanırım burası bir italyan kasabası olsa Avrupa'nın en önemli sanat okullarından biri haline gelirdi o yapı. Beni büyüledi. Aklıma Eczacıbaşı,Koç gibi bu tip yatırımlara önem veren büyük şirketler geldi. Neden bugüne kadar bu güzelim okul binasını ve tabi bu kasabayı gönendirmemişler şaşırdım.

Tarihimize ve yıkılıp giden kültür mirasımıza olan bu vurdumduymazlık herkes gibi beni de çok üzüyor.

Zeytinbağı'na mevsiminde giderseniz kalacak yer sorunu yok. Biz kış ayında gittiğimiz için sahilde bulduğumuz açık ve sıcak bir yerde konakladık. Butik olarak tarif edilen otelimiz aslında küçük ve samimi bir yerdi.Butik olması ise sanırım kendilerinin uygun buldukları bir tanımlama.çok memnun kalmadığımız için ismini vermiyorum. Eski bir konağın restorasyonu ile elde edilmiş 5 oda çalışır durumdaydı. Yemekte ise sahildeki herhangi bir açık restorana girdik.Harika trilye zeytini,kızarmış ekmek,ot salatası ve trilye aynı zamanda barbun anlamına geldiği için barbun balığı yedik.Güzeldi. Her mevsim gezilebilecek şahane bir kasaba Zeytinbağı. Özellikle Bursa istikametinden giderken üzerinden geçeceğiniz Nilüfer çayı(Rüguş) ve tüm yol manzarası bile bu güzel yolculuğa değer.

Dönüşte zeytin almayı unutmayın. Koruma altındaki önemli Anadolu lezzetlerinden biri Trilye Zeytini.